Studiu de caz: Ce cred romanii despre Romania

Am lansat Brandstormingul în ideea de a răspunde unor întrebari şi de a afla ce cred oamenii care activează online despre anumite produse sau branduri. Primul studiu pe care l-am realizat a fost pus la punct înainte de a lansa platforma Brandstorming, iar clientul a fost nimeni altul decât brandul ţării noastre. Fără s-o mai lungim prea mult, haideţi să vedeţi rezultatele. Aşadar…

Ce cred românii despre România?

Conform studiului de cercetare Percepția românilor despre brandul de țară al României, respondenții caracterizează țara, în proporție de 66%, prin cuvinte pozitive: frumoasă, acasă, minunată, pitorească etc., iar 33,6% caracterizează România prin cuvinte negative: corupție, sărăcie, haos, paradox etc. Studiul a fost realizat în mediul online, pe un eșantion de 223 de respondenți.

atribute-pozitive-negative

Conform acestui studiu,  respondenții se simt mândri că sunt din Romania într-o proporție de 59,6%, în timp ce 31,4% se simt uneori mândri, iar 9% susțin că nu sunt mândri că sunt din România. 21,5% dintre respondenți au ascuns, cel puțin o dată, faptul că sunt din România când au fost plecați în străinătate.

Respondenții consideră, într-o proporție de  61%, că ospitalitatea este trăsătura românilor care ar trebui promovată, inventivitatea 52,5%, adaptabilitatea 48,9%, inteligența 48%.

În top 10 personalități reprezentative pentru Romania, pe primul loc este Nadia Comăneci, urmată de Constantin Brâncuși și Gheorghe Hagi. În top 10 simboluri culinare reprezentative pentru România, pe primul loc sunt sarmalele, urmate de mămăligă și mici.

top personalitati si simboluri culinare romanesti

11,7% dintre respondenți consideră că imaginea României în Europa este foarte rea și 37,2% consideră că aceasta este rea. Tot 37,2% consideră că imaginea țării este satisfăcătoare. Doar 9%  consideră că imaginea este bună și 0,9% foarte bună. Astfel, 93,8% nu sunt mulțumiți de felul în care este promovată România.

Întrebați ce își amintesc din campanile de promovare a României, 27,8% nu își amintesc nimic, 22% dintre respondenți au răspuns că frunza, 21,1% reclamele tv, 12,6% scandalurile, 10,8% costurile ridicate, 8,1% Elena Udrea, 7,2% denumirea campaniilor.

27,4% dintre respondenți susțin că promovează România prin recomandarea obiectivelor turistice, 30,9% vorbind frumos despre țară, 18,8% printr-un comportament civilizat, 17% scriind pe blog.

Brandul de țară este definit de către 59,2% dintre respondenți ca fiind „crearea unei identități unice și competitive”.

53,8% dintre respondenți nu știu dacă România are nevoie de o strategie de brand de țară, 44% consideră că România are nevoie de brand de țară în timp ce doar 2,2% consideră că România nu are nevoie de așa ceva. Respondenții consideră că beneficiile brandului de țară sunt: dezvoltarea turismului (85,7%), creșterea economică (67,3%), promovarea culturii (65,9%), promovarea propriilor mărci (64,6%), dezvoltarea societății (57%), descoperirea propriei identități (45,3%), creșterea ratingului de țară (44,4%), diferențierea românilor de rromi (39,9%).

Analizând datele studiului de cercetare, am realizat un top al brandurilor românești pe care respondenții le-ar recomanda străinilor: Borsec 68,6%, Napolact 55,6%, Gerovital 55,2%, La Dorna 52,5%, Jolidon 47,1%, Farmec 43,9%, Plafar 43,5%, Fares 37,2%, Poiana 31,4%, Cris-Tim 15,7%, Dacia 4%.

ce branduri romanesti ati recomanda

Din punct de vedere al educației respondenților, 45,3% au ca ultim nivel de studiu facultatea și 26,5% studii post universitare. De asemenea, au acces la informații din mediul online, 47,1% dintre aceștia având cel puțin un blog propriu.

Instrumentul anchetei sociologice a fost promovat și aplicat în mediul online unui eșention de 223 de respondenți, în perioada 17-22 iunie 2013. Marja de eroare a studiului este de ±4,23%.

Îți place? Spune mai departe!
                 
Îți mulțumim pentru aprecieri!
Nu uita să ne urmărești pe rețelele sociale

Blogal Initiative în cifre

749 bloggeri activi
în Campionatul Național de Blogging
2494 bloggeri participanți
din 6 iunie 2011 până azi cu
19672 postări la 419 campanii
cu premii în valoare totală de
206073 EUR
+340 de produse în Giftshop
în valoare totală de 10672 EUR

Gazeta de perete

Sigur avem o campanie
și pentru blogul tău!
Abonează-te la newsletter pentru a afla din timp despre campaniile derulate prin Blogal Initiative

Campanii de brandstorming

Afla beneficiile Blogal Initiative Esti companie? Esti blogger?

Articole recente pe blog

Blogal Initiative foloseste:

Zelist Monitor